CPNN Administrator
|
|
Posted: Feb. 03 2012,09:16 |
|
We have received the following list of films to be shown at the May 2-6 Black International Cinema Festival in Berlin:
1. FINDER OF LOST CHILDREN Director: Ricardo Scipio Narrative, Color, 142 min. Canada 2009 English
2. COINED Director: Elijah Hassan Narrative, Color, 8 min. USA 2010 English
3. IS THAT ME? Director: Elijah Hassan Narrative, Color, 6 min. USA 2009 English
4. DAVID IS DYING Director: Stephen Lloyd Jackson Narrative, Color, 90 min. UK 2011 English
5. AFRICA: THE BEAT Director: Samaki Wanne Documentary, Color/B/W, 60 min. Spain 2011 Cigogo with English subtitles
6. HAM & THE PIPER Director: Mark Norfolk Narrative, Color, 80 min. UK 2011 English
7. FLOW AFFAIR Flag, Fan, Poi & Floguing Dance Director: Wolfgang Busch Documentary, Color, 84 min. USA 2003-2011 English
8. A MENINA DOS OLHOS GRANDES / GIRL WITH BIG EYES Director: Alexis Tsafas Narrative, Color, 84 min. Cape Verde 2011 Portuguese with English subtitles
9. SWIMMIN' LESSON Directors: Shahari Moore & Christine List Experimental, Color, 9 min. USA 2011 English
10. ACROSS THE ATLANTIC Director: Precious B. Stone Narrative, Color, 19 min. USA/France 2008 English
11. GRÜNE OLIVEN / GREEN OLIVES Director: Gisèle Sabina Mbamu Narrative, Color, 17 min. Germany German with English subtitles
12. DONSOYA, LA VOIE DU CHASSEUR / DONSOYA, THE WAY OF THE HUNTER Director: Sébastien Bariller Documentary, Color, 43 min. France 2011 Malinke (Mali) with English subtitles
13. PRESENT PAST TOMORROW Director: Amir Kaufmann Narrative, Color, 22 min. Germany 2011 no dialogue
14. GURDJIEFF'S MOVEMENTS Director: Amir Kaufmann Documentary, Color, 60 min. Germany 2010 English and German with English subtitles
15. LE MAÎTRE IGNORANT – COMMENTAIRES / THE IGNORANT SCHOOLMASTER – COMMENTS Director: Jordane Maurs Documentary/Experimental, Color, 70 min. Germany 2011 German and French with German subtitles
16. DANSE LA DANSE, NACHO DUATO Director: Alain Deymier Documentary, Color, 66 min. Spain/France 2012 English and Spanish with English subtitles
17. FOLLOWING KETTLY Director: Alicia van Assche Documentary, B/W, 14 min. Spain 2011 French and Bambara with English subtitles
18. DIMANCHE À BRAZZAVILLE / SUNDAY IN BRAZZAVILLE Directors: Enric Bach & Adriá Monés Documentary, Color, 51 min. Spain/Congo 2011 French, Lingale and Teké with English subtitles
19. UN MILAGRO BASTANTE PROBABLE / QUITE A POSSIBLE MIRACLE Directors: Hugo Serra & Daniel San Román Documentary, Color, 41 min. Spain 2011 Spanish with English subtitles
20. LOS DIOSES DE VERDAD TIENEN HUESOS / TRUE GODS HAVE BONES Directors: Belén Santos & David Alfaro Documentary, Color, 90 min. Spain 2011 Creole, Portuguese and Spanish with English subtitles
21. EL NOVENO DÍA DE LA CREACIÓN / THE NINTH DAY OF CREATION Director: César Urbina Documentary, Color, 43 min. Spain 2011 Spanish with English subtitles
22. DAR ROZHAYE AKHARE ESFAND / IN THE LAST DAYS OF ESFAND Director: Amir Aliwaisi Narrative, Color, 10 min. Iran 2011 no dialogue
23. ANAR MIVEH BEHESHT AST / POMEGRANATE IS THE FRUIT OF PARADISE Director: Taimor Ghaderi Narrative, Color, 15 min. Iran 2011 Kurdish with English subtitles
24. RAFTAN... / GOING... Director: Salem Salavati Narrative, Color, 18 min. Iran 2010 Kurdish with English subtitles
25. FERESHTEGANE NEJAT / THE SAVIOR ANGELS Director: Sattar Chamani Gol Documentary, Color, 63 min. Iran 2011 Kurdish with English subtitles
26. SHAHDE SANG / THE NECTAR OF STONES Director: Sattar Chamani Gol Documentary, Color, 25 min. Iran 2011 Kurdish with English subtitles
27. ADAMHA / HUMAN BEINGS Director: Mashaallah Mohammadi Animation, Color, 3 min. Iran 2010 no dialogue
28. KHANEVADEH SALEM / A GOOD FAMILY Director: Amir Hossein Torabi Narrative, Color, 6 min. Iran 2011 Persian with English subtitles
29. SADAYE BARAN / THE SOUND OF RAIN Director: Jalal Saedfanah Narrative, Color, 27 min. Iran 2011 Kurdish with English subtitles
30. MARZE SHEKASTEH / BROKEN BORDER Director: Kaywan Karimi Documentary, Color, 18 min. Iran 2011 Kurdish with English subtitles
31. KOCHEI POSHTE KHANE MA / AN ALLEY BEHIND OUR HOUSE Director: Shilan Saadi Narrative, Color, 12 min. Iran 2011 Kurdish with English subtitles
32. ASKOO Director: Mohammad Ali Hashemzehi Documentary, Color, 25 min. Iran 2010 Baloch with English subtitles
33. CHE SHOR BOD DARCACHE MAN! / WHAT A SALTY LAKE WAS MY LAKE! Director: Hassan Gahramani Documentary, Color, 30 min. Iran 2011 Kurdish with English subtitles
34. A SEPERATE PLACE (THE SCHOOLS P.S. DUPONT BUILT) Director: Alonzo Crawford Documentary, Color/B/W, 55 min. USA 2005 English
35. GILA MONSTER Director: Alonzo Crawford Narrative, Color, 15 min. USA 2009 English
36. RED SKY SNOW WHITE Director: Be Steadwell Experimental, Color, 7 min. USA 2011 no dialogue
37. CRAZY BEATS STRONG EVERY TIME Director: Moon Molson Narrative, Color/B/W, 27 min. USA 2011 English and Yoruba
38. DAR HE: THE LYNCHING OF EMMETT TILL Director: Rob Underhill Narrative, Color, 68 min. USA 2012 English
39. TRES COLORES DEL TIEMPO / THREE COLORS OF TIME Directors: Galina Likosova & Hernán Humberto Restrepo Documentary, Color, 59 min. Colombia 2011 Spanish with English subtitles
40. AUDRE LORDE – THE BERLIN YEARS Director: Dr. Dagmar Schultz Documentary, Color/BW, 81 min. Germany 2012 English and German with English subtitles
41. A ZEST FOR LIFE: AFRO-PERUVIAN RHYTHMS, A SOURCE OF LATIN JAZZ Director: Eve A. Ma Documentary, Color, 57 min. USA 2011 English and Spanish with English subtitles
42. GHAHRAMAN Directors: Dr. Hassan Ziaodini & Dr. Farid Mirkhani Experimental, Color, 12 min. Iran 2010 Persian with English subtitles
43. VAHTE LATIFE SHEN / THE TENDER MOMENT OF SAND Directors: Dr. Farid Mirkhani Experimental, Color, 74 min. Iran 2011 Persian with English subtitles
44. THE CHRISTMAS TREE Director: Angel Kristi Williams Documentary, Color, 42 min. USA 2011 English
45. THE DAY THE LORD HAD MADE PT II ESPRIT DE CORPS Director: Raycurt Johnson Documentary, Color, 19 min. USA 2011 English
|