Kiki Chauvin
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Posted: April 20 2013,15:37 |
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(Pour la version originale en Français, voir ci-dessous)
The actor lives between two worlds, one of which is his proper existence and the other, the world of fiction where he takes on the role of his character. He seems to have one foot on each of them while his head collects, combines, mixes, synthesizes and puts together the emotions that are translated and expressed by body and voice.
We get it directly, it is "in our face" with no escape possible! The richness of this mixture "reality/fiction" allows the artist to enter into us through hidden doors.
Using texts with humor and irony, the actor passes messages to which our minds would otherwise be deaf! He affects us, challenges us, plays with us, provokes us, making our attention an accomplice of what he has to say.
The direct contact and proximity, sometimes intimate, between stage and audience send us messages that we hear, questions that provoke us to transferring images to our daily experience, our reality, to "real life"!
Thus we are pushed and shaken from calm to storm, from injustice to anger, from hatred to solidarity, from indifference to empathy in the face of violence.
Actors are in the public service. They are "Public Friends Number One!" They are chroniclers, "troublemakers," breakers of habit, forcing us to think things through.
The culture of peace needs the oxygen of this youthful spirit! , I believe that art in general, with its playfulness, has the power to awaken us. It is an excellent support to the promotion of the Culture of Peace.
I love the theater, it is a space of freedom where actors can transmit an energy drawn from the conviction of what they say.
We hear, receive, understand for a digestion that may be immediate and /or delayed. Some part is absorbed immediately, but the rest we take home with us. . . . and that is where the seeds of consciousness begin to germinate into the Culture of Peace.
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Le comédien vit entre deux mondes, le sien qui est celui de sa propre existence et l'autre, le monde des fictions où il pénètre en habitant le personnage de son rôle. Il semble avoir ainsi un pied posé sur chacun d'entre eux et une tête, qui rassemble, regroupe, mixte, synthétise et restitue les émotions traduites et exprimées par le biais du corps et de la voix.
Nous recevons tout cela en pleine face, sans échappatoire possible ! La richesse du mélange "réalité-fiction" permet à l'artiste d'entrer en nous par des portes dérobées.
Qu'il utilise l'humour ou l'ironie, les textes font passer les messages à nos consciences parfois sourdes ! Il nous touche, nous interpelle, jouant la provocation avec nous spectateurs en nous rendant par notre attention, complice de ce qu'il dit .
Le contact direct et la proximité, parfois intime entre la scène et la salle nous envoient des messages que l'on écoutent, des questions qui s'imposent tout à coup provoquant des transferts d'images vers notre vie quotidienne...dans notre réalité, dans "la vraie vie" !
Ainsi sommes nous bousculés et secoués du calme à la tempête, de l'injustice à la colère, de la haine à la solidarité... de l'indifférence à l'empathie face à la violence...
Les comédiens sont du service public en tant que "Amis Publiques N°1" ! Ce sont des chroniqueurs, des "empêcheurs de penser court", des dérangeurs de l'ordre, des briseurs d'habitude...
La culture de Paix a besoin de cet oxygène, de cette poussée juvénile ! Je crois que l'art en général, dans sa dimension ludique a un pouvoir d'éveil. C'est un excellent support à la promotion de la Culture de Paix.
J'aime le théâtre, c'est un espace de liberté où les comédiens peuvent transmettre l'énergie puisée dans la conviction de ce qu'ils disent.
Nous entendons, recevons, comprenons pour une digestion immédiate et/ou différée..Une partie est absorbée tout de suite, mais le reste s'emporte '' à la maison" ..Là où poussent les graines de la prise de conscience germera la Culture de Paix.
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